Zondag

 Stil. Rust. Zondagmorgen.Even een dag zonder zorgen.

Even niet werken, even niks doen.

Vanuit mijn luie stoel kijk uit op het plantsoen.



Een ontbijtje. De zondagskrant. Rustige muziek.

Even ontspannen. Even lekker leven. Even niet corona ziek.

Niet nog snel even dit. Niet nog snel even dat.

Het is zondag rust en wij hebben het even gehad.


De ochtendstond heeft zeer zeker goud in de mond!

Ik heb me heerlijk in mijn studio geinstalleerd

Mijn computer werkt op deze zondag zoals altijd gesmeerd!


het is vandaag weer zo'n grijze-grauwe zondag

een dag waar niets hoeft, maar alles mag

ik zit achter mijn pc,aan het mailen en telefoneren

en misschien wel een nieuw spelletjes uitproberen


Zo'n zalige luie zondag,even naar buiten,met de hond

voor de bekende frisse neus,dan weer heerlijk genieten

in huis van die zalige rustige zondag,

jawel 't is heus,niks moet, alles mag

en morgen?

Tja dan is het weer een werk maandag,

maar toch hebben we deze zalige rustige luie zondag

wel weer ff  mooi gehad!


Reacties

Populaire posts