Zomerzon

 Heerlijk om 's morgens vroeg naar

Het rustgevende en vrolijk makende

Gezang van mezen, merels te luisteren

Terwijl de bloemen ontwaken uit hun slaap


Rondom mij sluiert de dageraad zijn

Gewaad over de verharde stadswegen

Door de ochtendwind vang ik de geuren

Van smaakvolle vruchtdragende bomen op.


De vierkante ramen van een woning aan de

Overkant nog steeds in halfschaduw gezet

Iets verderop de schim van een verlaten torenyje

Hier is alles rustig, vredig, de tijd staat even stil.


De fel schijnende zomerzon zal opnieuw

Glijden in ieders hart, bedekt met prachtige

Glanzen, die ook nog eens opgeslagen worden

Het belooft weer een mooie zomerzon dag te worden


Een zomer bries streelt zachtjes mijn haar,

Zomerzon, een glimlach, zomaar.

Vlinders zweven geluidloos voorbij ,

Kalm, sereen, gracieus en vrij,


Ze maken een dansje, speciaal voor mij.

De glimlach wordt groter, het voelt zo fijn,

De natuur om me heen, deze prachtige zonneschijn.

Vergeet even de ellende, de pijn, het verdriet,

Open mijn ogen voor al het moois de natuur mij biedt.


Reacties

Populaire posts