Storm

 Afgelopen week omhult in grijze gloed en nevel aan de hemel volle witte maan

raadselachtig diepe geheimen laat mij altijd in verwondering staan

nu de wind blaast met grote kracht giert met een tomeloze macht

mijn uitzicht hier is grijs en grauw, geen hemel strak en blauw

striemende grauwe regenwolken gieren over straat en het plein

waar mensen vluchten voor gespat venijn


gure wind raast door gedichte kieren, klinkt gierend en zo gehaast

zware, heftige westenwind, storm razernij boze kracht

heftig volop aan het tieren, eerder voorspelt vannacht

krakend, giert de studio waar ik mij bevind


op de vlucht voor de storm, de regen achter mijn rug

kijkend vooruit, vind ik windstil mijn weg terug

weet dat de storm straks is uitgeraasd

dagen weer overgaan in regelmaat

als half zeven die gehate wekker weer gaat

ik weer vol energie mij weer naar de studio haast.


De wind blaast de bomen kaal,

de laatste bladeren moeten eraan geloven.

De natuur gaat het ons beloven,

Pannen rollen van de daken,rivieren worden wild.

Volksverhuizing van blaren,de natuur die trilt

Wanneer de storm dan is uitgeraasd, wordt alles vredig,en stil.

Reacties

Populaire posts