Rouwdag

 Ieder jaar de dag 10 okt een rouwdag dat staat in mijn kop gegrift

vandaag is dit moeilijke gedicht dan ook aan jou gericht

Mag ik?? Mag ik even nu na 6 jaar zeggen hoe het nu voelt?

jij bent er niet meer vandaar dit gedicht hoe goed ook bedoeld


jij wou niet meer verder leven Ik gun ook ieder een vredig heengaan.

Een mooier einde zoals jij wou kan er niet bestaan.

Maar ooh…wat schrijnt het vandaag van binnen die pijn,

dat jij en ik…nóóit meer dat lijfelijk samen-Zijn.


Geen ogen, die sprankelend op elkaar worden gericht.

Geen weerspiegeling meer…jouw ogen zijn voor altijd dicht.

En ja,jij leeft voort in mijn hart voor altijd,

maar wat moet ik nu met woorden als:

“ er bestaat geen echte afscheid….”


ik ben ook maar een mens, geen bovenaards wezen.

Ik weet dat die pijn ooit wel weer zal genezen.

Maar mag ik nu even deze rouwdag ook mijn weg begaan?

Jou gewoon mog moeten missen in mijn aardse bestaan?


op deze rouwdag 10 okt. wens ik je daarboven of waar jij nu ook bent 

een hele fijne verjaardag want ik blijf voor altijd jou vent


Reacties

Populaire posts